Andy for life

Wednesday, December 28, 2005

Första intervjun på bloggen...

Kommer införa en tradition att genomföra intervjuer på bloggen.
Först ut är Johanna Baecklund (bilden till höger), målvakt i Umeå IK som har haft en blogg ett bra tag nu.

1. Hej Johanna, nu har även jag hittat till blogglandet. Du har haft en blogg ett bra tag, vad är det som gör det så roligt att blogga?

- Bloggen är ett ganska bra ställe att skriva av sig tankar och känslor på,samtidigt som den är perfekt till att hålla kontakt med kompisar som är ute i världen.

2. Vad skriver man huvudsakligen om på bloggen. Skriver man på ett speciellt sätt också?

- För mig handlar bloggen om vardagen och allt vad det innebär. Jag tar det lite som det kommer,skriver oftast tankarna som dyker upp. Vissa perioder blir det många långa inlägg och ibland tvärtom,det beror på sinnesstämningen.

Språket jag använder mig av när jag bloggar blir nog mer skolsvenska än vardagligt. Även om det blir en mix,vissa slang och uttryck och sånt som jag använder i talet kan dyka upp när jag skriver i bloggen.

3. Vad är det roligaste som du har skrivit hittills och finns det något du ångrat att du skrivit?

- Jag tycker att min säsongssammanfattning iallafall var roligast att skriva,den tog lång tid och det blev ett intressant resultat som jag är ganska nöjd med. Sen är det svårt för mig att säga vad läsarna tycker.

Jag kan inte komma på något som jag direkt ångrar,det skulle va nåt fumligt inlägg i början när bloggen fortfarande var bebis i så fall,haha. Det finns ju alltid en återvändo, man kan både förhandsgranska och radera inlägg som man inte blir nöjd med.

4. Förstår. Till sist, vem ser du att jag gör en intervju med framöver?

- Jag kan väl tycka att såhär i bloggsammanhang så hade det varit intressant att läsa vad Annso,din kollega på uikfans, har att säga.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home